Asiakaspalvelu ja tilaaminen Sportkaupasta

avainlippu suomalainen verkkokauppa

Yhteystiedot

Sähköposti: asiakaspalvelu@sportkauppa.fi Sähköpostiin pyrimme vastaamaan mahdollisimman nopeasti.

Puhelin: 040 304 2205. Puhelimeen vastaamme arkipäivisin klo 9:30 – 15:00. Soitamme sinulle takaisin, jos satumme juuri olemaan varattuna kun soitat.

Postiosoite: Parmax Oy/Sportkauppa.fi, Meiramikuja 1, 01510 Vantaa

Tyytyväinen asiakas on meille sydämen asia – teemme kaikkemme, että asiat sujuvat hyvin.

 

Maksutavat

Sportkaupassa voit maksaa kaikilla yleisimmillä maksutavoilla: verkkopankkimaksulla, luottokorttikorttimaksulla, mobiilimaksusovelluksilla sekä laskulla. Palveluntarjoajamme maksamisessa ovat Klarna ja Paytrail.

Klarna tarjoaa kolme eri maksutapaa:

  • Verkkopankkimaksu: ei enää luottokortin etsimistä laukunpohjalta tai pitkien salasanojen muistamista. Ei enää epäröintiä verkkokaupan luotettavuudesta. Klarna täyttää tiedot puolestasi ja toimii takuuna verkkokaupan luotettavuudesta.
  • Maksa myöhemmin saat 30 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat tuotteen ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä.
  • Pilko maksut eriin: Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Klarna tekee luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Maksun voi pilkkoa eriin riippuen ostoksen suuruudesta. Erät voivat olla 3kk – 36kk. Aivan pienille, alle 25€ ostoksille Klarna ei tarjoa mahdollisuutta pilkkoa maksuja eriin.

Lue lisää Klarnan maksuista Klarnan sivuilta

Paytrail tarjoaa seuraavat maksutavat:

  • Mobiilimaksut: MobilePay, Pivo ja Siirto
  • Verkkopankkimaksut suomalaisten pankkien kanssa
  • Korttimaksut: Visa, Visa Electron, Master Card ja American Express Klarnan
  • Lasku/erämaksu: OPLasku, Walley ja jousto

 

Toimitusaika- ja tavat

Kaikki Sportkaupasta löytämäsi tuotteet ovat varastollamme valmiina lähettäväksi matkaan. Tilaukset lähtevät varastoltamme joka arkipäivä iltapäivään mennessä. Matkahuollon virallinen palvelulupaus on 1-4 päivää, mutta yleensä ne saapuvat perille 1-2 päivässä.

Sportkaupan logistiikkakumppanina toimii Matkahuolto. Tilauksellesi sopiva toimitustapa ja tarkat hinnat löytyvät ostoskoristasi ennen maksamista. Sportkaupassa on toimitustapavaihtoehtoina seuraavat tavat:

  • Lähellä-paketti: tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja useat muut yritykset). Saat tekstiviestin ja sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.
  • Kotijakelu: paketti kuljetetaan 1-3 arkipäivän kuluessa lähetyksestä ja jaetaan vastaanottajalle kotiin jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Mikäli haluat tilata Sportkaupasta tuotteen Ahvenanmaalle, toimitamme tilaukset ilman arvonlisäveroa. Sportkauppa.fi ei vielä tee tätä automaattisesti, joten hoidamme asian ainakin toistaiseksi sähköpostitse ja ennakkolaskulla.

Tässä tarkemmat ohjeet miten toimia:

Tilauksen tekeminen:

  • lähetä meille tilaus sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sportkauppa.fi. Anna seuraavat tiedot:
    • mitä tuotetta haluat tilata, montako ja mitä kokoa (suksissa kerro myös pyydetyt lisätiedot kuten monon pohjan koko jne.)
    • toimitusosoite sekä muut yhteystietosi Matkahuoltoa ja laskutusta varten:
      • Etu- ja sukunimi
      • toimitusosoite ja postinumero
      • sähköpostiosoite, johon haluat ilmoitukset paketista
      • puhelinnumero, johon haluat ilmoitukset paketista
    • Laskutusosoitteesi (mikäli se on eri kuin toimitusosoitteesi)
    • Tieto siitä, haluatko toimituksen kotiovelle vai haetko paketin Matkahuollon Maarianhaminan palvelupisteestä (https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet?id=2054)

Lasku ja maksaminen ennen lähetystä:

  • kun meillä on nämä tiedot, varaamme tuotteen sinulle ja lähetämme ennakkolaskun sähköpostitse. Laskuun lisätään Matkahuollon järjestelmästä saamamme toimituskulut, jotka saattavat olla hieman korkeammat kuin muualle Suomeen johtuen lauttamaksusta. Laskusta on vähennetty alv.
  • kun olet maksanut laskun (voit lähettää kopion kuitista asiaa nopeuttaaksesi), lähetämme tuotteet sinulle Matkahuollon kyydissä.

Tullaus ja toimitus:

  • saat Matkahuollolta saapumisilmoituksen, jonka jälkeen sinun tulee tullata lähetys ja maksaa siitä Ahvenanmaan alv. Ohjeet löytyvät Tullin sivuilta: Så här förtullar du – Tullen (tulli.fi)
  • Kun tullaus on suoritettu, lähetys luovutetaan Matkahuollon Maarianhaminan palvelupisteestä tullauspalvelusta saatua tositetta vastaan. Jos kyseessä on perille jaettava lähetys, lähetä tosite Matkahuollon Maarianhaminan toimipisteelle sähköpostin liitteenä (info@budbil.ax). Tämän jälkeen lähetys jaetaan antamaasi toimitusosoitteeseen.

Mikäli palautat tilaamasi tuotteen, saat arvonlisäveron takaisin. Ohjeet löytyvät verottajan sivulta https://tulli.fi/sv/privatpersoner/aland

 Mitä tulee tehdä, jos tuotteeseen tulee mielestäsi takuun piirissä oleva vika? Ota ensin meihin yhteyttä sähköpostitse (asiakaspalvelu@sportkauppa.fi). Me varmistamme maahantuojalta, että kyse on takuuhuollon piiriin kuuluvasta korjauksesta. Mikäli vika kuuluu takuun piiriin, ohjeistamme sinua tarkemmin sen lähettämisessä meille (muualla Suomessa ohjeistamme polkupyörät lähimpään maahantuojan takuuhuoltoon). Ennen lähettämistä tarkista Tullin sivuilta heidän vaatimansa dokumentit, joita Tulli vaatii liitettäväksi lähetykseen.

 

Toimituksen hinta

Toimituksen hinta riippuu lähetyksen painosta ja valitsemastasi toimitustavasta. Alta löydät eri toimitusvaihtoehtojen hinnat painoluokittain yleisimmille pakettikoille (sis. alv). Tilaukseesi sopivat toimitusvaihtoehdot lopullisine hintoineen löydät ostoskorista ennen tilauksen hyväksymistä. Ahvenanmaalle toimitettavista paketeista lasketaan toimitusmaksu erikseen.

Lähellä-paketti

Paketin paino Hinta
MAX 5kg (esim. retkeilytarvikkeet, tekstiilit, kypärät jne.) 7,00€
MAX 10kg (esim. sukset ja isommat monot tai useampi teltta) 10,00€
MAX 20kg (esim. useampi eri tuote kuten teltta, sukset ja monot) 15,00€
MAX 30kg (esim. useammat sukset ja monot) 27,00€
MAX 60kg (esim. suuri määrä eri tuotteita) 31,00€
MAX 90kg (vielä enemmän tuotteita :)
Tämän painorajan ylittäviin lähetyksiin lisätään 15€ per alkava 20kg.
46,00€

Polkupyörät toimitetaan paketin suuresta koosta johtuen vain kotijakeluna. Polkupyörien kuljetushinnoittelu on kotijakelutaulukon alla.

Kotijakelu

Paketin paino Hinta
MAX 5kg (esim. retkeilytarvikkeet, tekstiilit, kypärät jne.) 13,00€
MAX 10kg (esim. sukset ja isommat monot tai useampi teltta) 16,00€
MAX 20kg (esim. useampi eri tuote kuten teltta, sukset ja monot) 20,00€
MAX 30kg (esim. useammat sukset ja monot) 33,00€
MAX 60kg (esim. suuri määrä eri tuotteita) 41,00€
MAX 90kg (vielä enemmän tuotteita :)
Tämän painorajan ylittäviin lähetyksiin lisätään 15€ per alkava 20kg.
76,00€

Polkupyörät toimitetaan vain kotijakeluna paketin suuren koon takia. Polkupyörien kuljetushinnoittelu on seuraava:

  • Lasten polkupyörä 1 kpl 26,00€
  • Muut polkupyörät 1 kpl 33,00€
  • Sähköpyörät 1 kpl 41,00€

Toimituksen vastaanottaminen

Toimitusta vastaanotettaessa asiakkaan tulee tarkistaa, ettei lähetys ole vaurioitunut ja että pakkausten määrä täsmää lähetelistan kanssa. Rikkoutuneista tai puutteellisista/vääristä lähetyksistä tulee ilmoittaa välittömästi asiakaspalveluun asiakaspalvelu@sportkauppa.fi Ilmoitus on tehtävä 7 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Vaihto- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus palauttaa Sportkaupasta ostamansa tuotteet 14 päivän kuluessa vastaanottohetkestä. Palauttaaksesi tuotteen, täytä paketissa mukana oleva palautuslomake ja vie paketti lähimpään Matkahuollon pisteeseen.

  • Palautusoikeus ei kuitenkaan koska asiakkaan toiveen mukaan muunneltuja tuotteita, ellei tuotteessa ole todettavissa selkeää tuotevirhettä. Näissä tapauksissa arvoimme tuotteen ennen palautusoikeuden myöntämistä. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@sportkauppa.fi.

HUOM! Tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja pakattu alkuperäispakkaukseen (myös ulkoinen kuljetuslaatikko). Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Myös kaikkien lappujen ja hintamerkintöjen tulee olla paikoillaan. Mikäli palautettava tuote on vaurioitunut, tai sen arvo on oleellisesti alentunut, Sportkauppa.fi varaa oikeuden periä arvonalentumisesta aiheutuneet kulut.

Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Tämä pätee myös silloin, kun toimitus on ollut ilmainen. Palautuksen hinta on sama kuin normaali toimitushinta. Mikäli kuitenkin toimituksessamme on tapahtunut selkeästi Sportkauppa.fi:stä johtuva virhe (esim. olet saanut eri tuotteen kuin minkä olet tilannut), palautus on ilmainen kuten myös korvaavan tuotteen toimitus.

Mikäli kyse on toimituksesta takuukorjaukseen, ota ensin meihin yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@sportkauppa.fi. Asiaa nopeuttaa, jos lähetät rikkoutuneesta tuotteesta mahdollisimman monta ja selkeää kuvaa. Kuittaamme sinulle, mikäli maahantuonti vahvistaa, että kyse on takuukorjauksesta. Tämän jälkeen lähetä meille huollettava tuote lisävarusteineen. HUOM! Takuukorjattavat polkupyörät huolletaan valtuutetulla huoltopaikalla. Kerromme sinulle lähimmän  huoltopaikkasi, mikäli kyse on takuun piiriin kuuluvasta viasta, samalla kun vastaamme viestiisi. 

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi sukat ja alusasut.

avainlippu suomalainen verkkokauppa